Løvfaldstur lørdag 22. oktober 2022

9. november 2022 20:23 , af Jesper Skriver Frandsen

Efterårsdag med smukt vejr, stille vind og falmende skove. Og robådene var ladet med godt humør, frokost, kaffe, kage og snakketøj ombord på tre 2’ere og en kajak.

Vi begyndte i tæt tåge og lunt vejr fra klubben og roede Vejlesø rundt og sydover gennem slusen. Alle både hjalp hinanden hurtigt over og vi undgik netop sammenligning med et Formel 1 hjulskifte. På Lyngby Sø lagde vi til hos Lyngby Roklub til frokost, og bagefter muntrede vi os med kapsejladsbanerne på Bagsværd Sø.

Det klarede gradvist op, tilbage på Fursøen var der strejf af sol. Ved indsejlningen til Farum Sø fik vi kaffe ved Farum roklub, hvor Kirsten havde medbragt gullerodskage. Vi rundede turen af i Farum sø  og folk var lidt brugte, så flere måtte grave dybt efter den indre gullerodskage og det gav lidt tempo. Vi sluttede af som et nogenlunde samlet felt og alle havde haft en god tur på 40 km.

Mange rohilsener

Jesper Skriver Frandsen