Smuk rotur på Øresund

25. september 2020 16:38 , af Steen Kold-Christensen

Mandag 21. september tog 8 HR formiddagsroere på inriggertur til Rungsted Roklub, hvor værterne bød os varmt velkommen. Hurtigt blev vi fordelt i inriggerne og kom på vandet, som var spejlblankt, men med  en del modstrøm.  Undervejs blev vi underholdt af Rungsted roerne på bedste vis med sjove og fantastiske historier om alle de spændende palæer og huse vi så undervejs. Turen gik til Strandmøllen, hvor vi vendte om og fik strømmen med os. Det blæste pænt op, så vi nærmest fløj tilbage. Netop som bådene var blevet afrigget og vasket efter alle kunstens regler brød solen igennem og vi indtog en velfortjent frokost efterfulgt af an masse hjemmebag og kaffe på terrassen. Turen var en genvisit efter Rungsted havde besøgt Holte Roklub, som de var meget begejstrede for.

Det er bare fantastisk at kunne lave sådanne udvekslinger roklubber imellem og ro i fremmed vand og møde andre rosentusiaster.

Kæmpe tak til Lene og Erik, som arrangerede denne dejlige tur.

Dbh

Steen